Kim jesteśmy?

Tworzymy grupę ludzi zaangażowanych w sprawy publiczne, która za cel stawia opieranie działania o podstawy naukowe i profesjonalne narzędzia.
Od lat pracujemy dla liderów, firm i samorządów. W ramach tej pracy wspieramy przeprowadzanie zmian, budujemy relacje z otoczeniem, doradzamy i tworzymy strategie rozwoju.

W naszej pracy spotykaliśmy się z wielkimi wyzwaniami. Powodzenie zawsze miało jedną podstawę: oparcie na wiedzy. To jest to, co oferujemy naszym partnerom.

Poznaj nas Lepiej

Kilka słów o nas

dr hab. Olgierd Annusewicz

Politolog, konsultant komunikacji i trener umiejętności społecznych. Wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi zajęcia z między innymi z Retoryki i erystyki, Negocjacji i mediacji a także przedmiotów, których wspólnym mianownikiem komunikacja i pojęcie wizerunku.

Konsultant komunikacji strategicznej i kryzysowej – wspiera organizacje w przygotowywaniu i realizacji strategii komunikacyjnej a także wtedy, gdy stają one w obliczu kryzysu wizerunkowego. Jest autorem systemowego podejścia do zarządzania ryzykiem komunikacyjnym w procesach zarządzania zmianą oraz w realizacji inwestycji wrażliwych społecznie. Jako trener specjalizuje się w szkoleniach z autoprezentacji, prezentacji, wystąpień publicznych i komunikacji a w szczególności z „Przekonywania bez pokonywania”, które jest jego autorskim programem służącym przekazywaniu praktycznej wiedzy o sztuce perswazji.

Przygotowuje do wystąpień w mediach, prezentacji, dyskusji panelowych, czy wygłaszania przemówień.

dr hab. Bartłomiej Biskup

Naukowo związany z Uniwersytet Warszawskim. Zajmuje się zagadnieniami komunikowania politycznego i marketingu politycznego. Prowadzi m.in. zajęcia z komunikowania politycznego, public relations, marketingu politycznego, kreowania wizerunku, strategii kampanii wyborczych. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Członek Komitetu Polityki Naukowej w kadencji 2022 – 2024. 

Od 1999 r. związany zawodowo z PR i marketingiem, pracował w kilku korporacjach i instytucjach, gdzie pełnił różne funkcje w obszarze komunikowania – m.in. rzecznika prasowego oraz dyrektora komunikacji. Od 1997 r. prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji publicznej i politycznej, sztuki publicznych wystąpień, współpracy z mediami, kreowania wizerunku, tworzenia i realizacji strategii wyborczych, public relations, komunikacji w sytuacjach kryzysowych. W tym zakresie jest częstym konsultantem dla polityków i osób zarządzających dużymi firmami. 

Posiada również duże doświadczenie praktyczne we współpracy ze społecznościami lokalnymi w procesie realizacji dużych inwestycji.

Marcin Duma

Założyciel i prezes Fundacji IBRiS – najsilniejszej marki wśród agencji badawczych w Polsce w 2023 roku. Ekspert w dziedzinie badań społeczno-politycznych z 20-letnim doświadczeniem. 

Od 2010 roku nieprzerwanie do teraz Członek Zespołu Konsultacyjnego do Spraw Badań Społecznych w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Częsty komentator życia politycznego i społecznego w Polsce, w najważniejszych mediach polskich (m.in. onet.pl, wp.pl, gazeta.pl, „Rzeczpospolita”, Telewizja Polsat, Tygodnik Polityka) oraz zagranicznych (m.in. The Wall Street Journal). Autor publikacji, panelista podczas najważniejszych wydarzeń w kraju, m.in. Forum Ekonomicznego w Krynicy i Europejskiego Kongresu Samorządów. Jeden z członków-założycieli EUROSKOPII – pierwszego, ogólnoeuropejskiego stowarzyszenia niezależnych agencji badawczych.

Posiada doświadczenie w realizacji badań marketingowych z obszarów: m.in. finanse i bankowość, energetyka, nieruchomości, transport, edukacja, FMCG i inne. Wielokrotnie współpracował i współpracuje przy projektach realizowanych dla Spółek Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ministerstw, agend rządowych oraz NGO.

Żonaty, ojciec dwójki dzieci. Pasjonat kolarstwa i umiarkowany entuzjasta biegów długodystansowych.

Sebastian Drobczyński

Ekspert ds. marketingu politycznego, wizerunku i komunikacji kryzysowej; spin doctor. Praktyk z ponad 27-letnim doświadczeniem w obszarze kreowania wizerunku osób, firm, podmiotów publicznych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Specjalizacja: prowadzenie skutecznych kampanii wyborczych i wizerunkowych, kreowanie wizerunku osób i instytucji, media relations, rozwiązywanie sytuacji kryzysowych, rozwój kapitału ludzkiego.

 
Twórca wielu zwycięskich kampanii wyborczych, od 1997 roku czynnie uczestniczący w przygotowywaniu i prowadzeniu kampanii wyborczych; m.in. jako szef sztabu, rzecznik prasowy, doradca polityczny. Doradca polityków i podmiotów publicznych w zakresie tworzenia i kreowania wizerunku oraz ochrony wizerunku w sytuacji kryzysowej. Konsultant firm, organizacji, PES, towarzystw medycznych w obszarze tworzenia strategii wizerunkowych, rozwoju kapitału ludzkiego oraz rozwiązywania sytuacji kryzysowych.
Wykładowca akademicki i komentator wydarzeń dla mediów.


Od 1999 r. związany zawodowo z PR i marketingiem, pracował w kilku korporacjach i instytucjach, gdzie pełnił różne funkcje w obszarze komunikowania – m.in. rzecznika prasowego oraz dyrektora komunikacji. Od 1997 r. prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji publicznej i politycznej, sztuki publicznych wystąpień, współpracy z mediami, kreowania wizerunku, tworzenia i realizacji strategii wyborczych, public relations, komunikacji w sytuacjach kryzysowych. W tym zakresie jest częstym konsultantem dla polityków i osób zarządzających dużymi firmami. 

Posiada również duże doświadczenie praktyczne we współpracy ze społecznościami lokalnymi w procesie realizacji dużych inwestycji.

Tomasz Matynia

Politolog, dyrektor komunikacji i strategii, praktyk komunikacji społecznej i publicznej, analityk trendów społecznych z doświadczeniem w badaniach ilościowych i jakościowych. Absolwent nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim ze specjalizacją w marketingu i doradztwie. Wieloletni szef komunikacji rządu, a także dyrektor w obszarze strategii. Przez ponad 6 lat członek Rady Centrum Badania Opinii Społecznej.

Zdobywał doświadczenie w projektowaniu, realizacji i ewaluacji dużych projektów i zmian, w tym reform. Zarządzał komunikacją zmian w obszarach ochrony zdrowia, inwestycji publicznych, polityki społecznej i finansowej, współpracy z samorządami. Ma kompetencje w dziedzinie projektowania strategii komunikacyjnych, ich realizacji i ewaluacji, w oparciu o badania społeczne i analizę mediów.

Odpowiadał za komunikację publiczną w czasie światowej pandemii COVID-19 i wybuchu wojny na Ukrainie. Brał udział w przygotowaniu akcji szczepień przeciw Covid oraz kooperacji z samorządami i innymi instytucjami w okresie napływu uchodźców z terenu zaatakowanej Ukrainy.

Ma kilkunastoletnie doświadczenie w szkoleniach z zarządzania komunikacją, w tym zarządzania zmianą, projektowaniu działań komunikacyjnych, realizowaniu strategii marketingowych i reagowania kryzysowego oraz ochrony wizerunku. 

Mąż, tata córki i dwóch synów. Od lat pasjonuje się sportem, zwłaszcza kolarstwem i piłką nożną.